fredag 14. november 2008

Livstegn fra Pokot.

Etter 20 minutters ventetid for aa faa koblet til bloggingsida faar jeg gitt beskjed fra meg, om at jeg lever.
Pokot er heilt fantastisk.
Jeg sitter paa en internettcafe i Makkotano by, med svett t/skjorte med reklame fra Tegla La Roupee peacerace. 30 000 mennesker er i byen i dag. Det er folkefest og vi har sprunget loop sammen med tusenvis av mennesker. Statsministere og andre store folk er her. Det kreler av politi i gatene, og i kveld skal de ofre okse*folketradisjonen deres.

I gaar kveld reiste vi med fullastet bil med teftere, hooytalere, agregat, prosjektor osv ut i bushen for aa vise Jesus film til folk. Vi ble moott med sang, og vi holdt vitnesbyrd og sang for dem. De serverte oss mat i et eget gjestehus som de laget av greiner. Her fikk vi surmelk, ogali og noe groont greier. Vi var skeptiske, spiste med hendene og fikk ned noen faa biter bare for hooflighetens skyld. Der satt vi under stjernehimmelen, og de hadde arbeidet mange timer for at vi skulle faa mat, saa liker vi det ikke. Slik kan det gaa..

Da jeg hadde vitnesbyrd for dem pratet ejg om Jesus som det levende vann, at selv om de sliter med aa faa tak i drikke, saa er det en som kan gi de levende vann som vil vare i evighet!

Det var det ejg rakk aa skrive.

Kommer tilbake med mer fra Pokot naar jeg er i Nairobi igjen

God bless!

1 kommentar:

Maria sa...

Godt å hørra fra deg :)