torsdag 6. november 2008

En torsdag ettemiddag i Kawangware menighet.

Jackson og Fredrik.






Henrik og Kjartan show! I full gang med laken-vask. De ble godt opplært av damene, som fikk seg en god latter etter dette!




Eg og Wali :)




Eg og Kjartan lager laken som skal farges





Eg deler ut drops til barna. De





Gå i lang rekke bak Henrik slo bra ann!




Og så etter meg...



I morgen er det gratis tannlege og øyenlege for alle som vil. I disse stolene!!!






Kjartan og Henrik er klare for å snakke om bibelen!


"Give me five" er alltid suksess!




Denne menigheten er bare helt fantastisk! Vi har blitt kjent med noen ungdommer i kirka. Konge folk!. De er blitt kameratene våre i Kawangware. De er 5 ungdommer som har startet band her i kirka, har sunget inn 1 cd og rett over nyttår kommer en til. I tillegg spiller de inn musikkvideo. De brenner så enormt for at ungdommer skal komme til kirka og oppleve noe stort. De reiser rundt på skoler i Kenya og Tanzania og har lovsangskonserter. Sist de var i Arusha ble 25 mennesker frelst. I kirka i dag lærte de oss sanger, spillte for oss og vi sang sammen. Heilt konge! Så fikk vi et vanskelig spørsmål fra Jackson: Hvilke utfordringer møter dere egentlig i Norge med tanke på å spre evangeliget? Her i Kenya har vi narkotika, alkohol, fattigdom og masse elendighet. Hva er utfordringene i deres kirke?

Et spørsmål å tenke over....Det ble helt rolig, og vi kom fram til at det måtte være jaget etter å ha mer. Mennesker i Norge har alt, og hvis de ikke har kan de kjøpe mer. Og de får aldri nok. Mange sliter nok med å se hvorfor de trenger Jesus, når de har så mye fra før!

De nikket bare...



Og her er den fantastiske jengen. 18 desember skal de ha konsert :) så få får dåkke som ska besøga meg treffa di!

3 kommentarer:

Anonym sa...

åå, Gunn Helen, eg må le=) Futti, for någen HERLIGE ongar!! ser ud så dokk storkose dokk. og eg e beinklar for å komma å besøga dokk i februar:) Det bler jo galkjekt! Hilsa gjengen!=)

Anonym sa...

Heii Gunn Helen!
Tiå he jammen meg gått fort.
Så kjekt d e å se kossen du har d! Virke som at du har d konge:)
Masse flotte bilder! Og så søde du va i dei afrikanske skjørtå;) Du e utruligt heldige som får oppleva dette! kosa deg masse videre du!

Klem fra Birgitte.

Anonym sa...

Gunn Helen - eg savne deg masse:)
Kjekt å se på bildene du legge ut, og lesa d du skrive!

Stor klem fra marit